Monday, November 23, 2009

Stekt Inlagd Strömming (Kızartılmış Ringa Balığı Turşusu)

Yemek tarifi bloglarından geçilmeyen şu günlerde buradan yemek tarifi vermek ilk başta sıradanlığın ve taklitçiliğin bayrakçılığını yapmak gibi gözüküyor olabilir. Fakat, bu tarif benim için çok değerli. Neden txt şeklinde kaydedeceğime bloga yazmıyorum dedim. Hem okuyanlar da yapmak ister, malzemeleri bulamaz merakından çatır çatır çatlar, havam olur diye düşündüm. Aslında bu şey buraların ucuz bir yemeği, normalde çiğ balıktan yapılan turşunun çakmasıdır. Ama benim o kadar hoşuma gitti ki en az ayda bir zahmete katlanıp yapıyorum.

Malzemeler:

1/2 kg ringa balığı [(en) herring , (se)strömming]
1 çay bardağı kepekli un
yeterli miktarda tereyağı
az bişey tuz
az bişey hardal
1 çay bardağı ince kıyılmış dereotu
3 çay bardağı su
1 çay bardağı ättiksprit (12%)( buranın bi garip sirkesi)
1 küçük kırmızı soğan
2 çay bardağı toz şeker
20-25 adet çekilmemiş karabiber

Hazırlanışı

Kılçıkları ve kafaları ayıklanmış ringaları güzelce yeteri kadar tuz ile tuzlarız. İki adet alıp sırtları dışa gelecek şekilde sandviç şekline getirip arasına hardal ve dere otu süreriz. Bunları daha sonra kepekli una bulayıp kızgın tereyağında kızartırız.Dere otunun yarısını kullanıyoruz. Diğer yarısı şerbet için.


Diğer bir tarafta şeker, su, ättiksprit, karabiber, dereotunun diğer yarısı ve hilal şeklinde doğranmış kırmızı soğanları derin bir kapta iyice karıştırırız. Kızarmış ve soğutulmuş balıklarımızı bu karışımın içine atıp buzdolabında 15-24 saat bekletiriz.

Afiyet olsun.

2 comments:

Elmoş said...

Amanın, sağolasson candost.

bop said...

hatırlarsan Slussen'de strömming büfe'de ben bunu yemiştim ilk. Sonra azmettim yaptım. çok da süper oldu. bi de bu sirkeyi tualet temizliğinde dahi kullanıyolar o kadar keskindir. aman dikkat.