Monday, December 1, 2008

İsveç'te sıraya girmek ve sssb.se

Odtülü sıraya girer arkadaş derlerdi odtü'deykene. Burda durum daha fena. Herşeyde sıra var. Mesela çocuğu doğar doğmaz kiralık ev için sıraya sokuyolar ebeveyinleri. Şehire yakın güzel bir yerde kiralık ev bulmak için bazen 20-25 yıl bile yetmiyor. Tabi bu abartılı durum Stockholm için geçerli. Daha küçük yerlerde durumun daha az vahim olduğunu varsayıyorum. Ama asıl beni ve bu blogu okuyan kesimi ilgilendiren konu öğrenci barınması. Öğrenci barınması da sırayla oluyor. Özellikle Stockholm yöresinde kalacak güzel bir yer bulmak nerdeyse imkansız. Bu sırayı tutan kurum ise. SSSB, yani Stifletsen Stockholms Studend Bostader. Buraya üye olduğunuz andan itibaren her geçen gün kredi hanenize bir kredi ekleniyor. Üyelik hem parasız hem de üye olmak için bir belgeye ihtiyacınız yok. Stockholm'e eğitim amaçlı gelmeyi planlıyorsanız, onu bırakın 3-4 senelik uzun vadede en küçük bir ihtimal bile varsa burada eğitim görmekle ilgili, mutlaka buraya üye olun derim. Neden? En düşük kordidor odası 360 günden açılıyor. Yani 1 senedir sırada beklemediyseniz kendinizi hostel köşelerine sürünüyor olarak bulabilirsiniz. Bu en iyi ihtimal. Şehire yakın bir oda 2-3 yıl arası kredi gerektirmekte.Benim durumuma gelince, tabi ki bana akıl veren olmadı ve şu anda 200 küsür günüm var, bir dahaki sene belki diyorum. Bugün oturduğum apartmanı inanılmaz şansım sayesinde buldum. Bulamasaydım anasının örekesindeki bir banliyöde yaşlı bir amca veya teyzenin evinde bana kiraladığı odada, nazi kampındaki yahudi hayatı sürüyo olabilirdim.Stockholm'de emlak piyasası bu kadar vahşi.

No comments: